Časté otázky+tipy

Aktualizácia článku 06/2020

 

1. V akom jazyku je zariadenie / program, aký Windows môžem použiť, aké funkcie má zariadenie...?

Všetky informácie sú uvedené v popise produktu. Ak potrebujete ďalšie, kontaktujte nás emailom.

 

2. Aký Windows použiť pre diagnostiku?

Ideálny systém je v dobe vydania tohto textu Windows 7/32b, alebo Windows 10/32b. Systém XP začína byť čoraz častejšie nepodporovaný (program vôbec nemusí povoliť inštaláciu). Komerčné diagnostické zariadenia s aktualizáciami (Autocom, VCDS, FCOM, FiCOM, MultiECUScan, Nissan DataScan...), podporujú všetky najnovšie systémy Windows (7/8/8.1/10) vrátane 64b verzií a teda nemusíte nič riešiť. Pri problémoch s funkčnosťou môže pomôcť možnosť Spustiť ako správca (pravé tlačidlo myši na spúšťací súbor a vyberiete z menu...).

 

3. Inštalácia / registrácia VCDS, VIS

U sád VCDS dostanete vytlačenú licenciu s návodom na stiahnutie a aktiváciu programov (link + meno + heslo). VCDS sa v novej generácii (HEX-V2, HEX-NET) musí registrovať priamo v programe VCDS do 15 použití. Emailom dostanete potvrdzujúci kód, ktorý zadáte naspäť do programu a proces je dokončený. Do zariadenia sa natrvalo zapíšu Vaše údaje. VIS sa aktivuje automaticky po zadaní prihlasovacích údajov (ak máte kompletnú sadu).

 

4. Resetuje ELM327 servisne intervaly, diagnostikuje iné jednotky, autá bez podpory OBD2 normy...?

V základe je ELM327 určené pre OBD2 normu - čítanie/mazanie chybových kódov motora a čítanie rôznych LIVE DATA parametrov (+spracovanie - zobrazenie do grafov, meranie zrýchlenia atď., podľa programu). Zariadenie je ale možné použiť so samostanými programami pre konkrétne značky (MultiECUScan, FORScan) - tieto podporujú množstvo funkcií navyše, vrátane servisných a diagnostiky ďalších riadiacich jednotiek. U vybraných značiek je tak možné vytvoriť špičkovú a zároveň lacnú diagnostiku zo zariadenia ELM327 a vybraného programu.

 

5. Podporuje ELM327, V-checker OBD2, Launch Creader V+... moje auto XXX ?

Osobné autá od roku 2001 (benzín) a 2004 (diesel) musia (dané legislatívou) povinne podporovať normu OBD2. Normu OBD2 však niektoré auta podporujú už skôr, takže v orientácii pomôže aj to, či je v aute prítomný konektor OBD2. Nemusí ale znamenať OBD2 konektor = podpora OBD2 normy. Jednoznačne funkčnosť na starších modeloch overíte odskúšaním, alebo nám pošlite otázku s presnými informáciami o vozidle. Ak vozidlo OBD2 konektor nemá, normu určite nepodporuje a musíte ho diagnostikovať zariadením / programom so špecifickou podporou Vášho modelu.

 

6. Diagnostika vozidiel s bezkľúčovým štatrtovaním

U novších automobilov s bezkľúčovým štartovaním je nutné pre komunikáciu diagnostického zariadenia zapnúť kontrolky, alebo môžete skúsiť auto naštartovať a vypnúť tak, aby ostali kontrolky svietiť. Väčšinou stačí použiť tlačidlo Start bez stlačenia spojky / brzdy.

 

 

7. Diagnostika so zariadeniami na flashovanie jednotiek

 

Flashovacie zariadenia sú určené len pre čítanie/zápis pamäte riadiacich jednotiek a nepracujú so žiadnym iným ako dodaným softvérom. Nie je s nimi možné robiť žiadnu diagnostiku, len výnimočne tieto zariadenia automaticky vyčítajú + vymažú chyby v jednotke motora (pri procese flashovana sa takmer vždy objavia).

 

8. Zámena softvéru medzi diagnostikami

Často dostávame požiadavky na softvér pre jednotlivé značky, zmenu km, mazanie crash data a iné, pričom zákazník má zakúpené 1 diagnostické zariadenie. Všetky diagnostické zariadenia sú rozdielne, preto takmer nikdy nie je možné kombinovať softvér z jedneho typu s iným. Funkčný softvér dostanete na priloženom CD/DVD, alebo v softvérovom balíčku, alebo si ho môžete stiahnúť od výrobcu. Ak by bolo možné použiť zariadenie s cenou 30EUR namiesto typu s cenou 1500EUR, tak by ho logicky používali všetci a drahší typ by sa nikdy nezačal vyrábať. Rovnako kľúč od svojho auta nemôžete použiť s iným vozidlom.

Určitou výnimkou pre tento bod sú jednoduché rozhrania s rôznymi verziami / vylepšeniami / výrobcami, pre ktoré vznikajú rôzne programy. Ide napríklad o VAG KKL, ELM327, alebo K+DCAN.