Časté otázky+tipy

Aktualizácia článku 10/2022

 

1. V akom jazyku je zariadenie / program, aký Windows môžem použiť, aké funkcie má zariadenie...?

Všetky informácie sú uvedené v popise produktu. Ak potrebujete ďalšie, kontaktujte nás emailom.

 

2. Aký Windows použiť pre diagnostiku?

Ideálny systém je v dobe vydania tohto textu Windows 10, 64bit. Komerčné diagnostické zariadenia s aktualizáciami (Autocom, VCDS, FCOM, FiCOM, MultiECUScan, Nissan DataScan...), podporujú aktuálne sytémy Windows (8/8.1/10/11), 32b aj 64b verzie a teda nemusíte nič riešiť. Pri problémoch s funkčnosťou môže pomôcť možnosť Spustiť ako správca (pravé tlačidlo myši na spúšťací súbor a vyberiete z menu...). Väčšina programov stále podporuje aj Windows 7 32b/64b, aj keď naň už Microsoft nevydáva aktualizácie. Výnimkou je napríklad Autocom, ten sa na Windows 7 už nedá nainštalovať.

 

3. Inštalácia / registrácia VCDS, VIS

U sád VCDS dostanete vytlačenú licenciu s návodom na stiahnutie a aktiváciu programov (link + meno + heslo). VCDS sa v novej generácii (HEX-V2, HEX-NET) musí registrovať priamo v programe VCDS. Emailom dostanete potvrdzujúci kód, ktorý zadáte naspäť do programu a proces je dokončený. Do zariadenia sa natrvalo zapíšu Vaše údaje. VIS sa aktivuje automaticky po zadaní prihlasovacích údajov (ak nemáte sadu Štart, tá VIS neobsahuje).

 

4. Resetuje ELM327 servisne intervaly, diagnostikuje iné jednotky, autá bez podpory OBD2 normy...?

V základe boli zariadenia ELM327 určené pre OBD2 normu - čítanie/mazanie chybových kódov motora a čítanie livedata/meraných parametrov (+spracovanie - zobrazenie do grafov, meranie zrýchlenia atď., podľa programu). Zariadenia ELM327 je ale aktuálne možné použiť aj s rôznymi programami pre vybrané značky (MultiECUScan, FORScan) - tieto podporujú množstvo funkcií navyše, vrátane servisných funkcií a diagnostiky ďalších riadiacich jednotiek (nie len motora). U vybraných značiek je tak možné vytvoriť špičkovú a zároveň lacnú diagnostiku kombináciou ELM327 a vybraného programu.

 

5. Podporuje ELM327, V-checker OBD2, Launch Creader V+... moje auto XXX?

Ak sa rozprávame o OBD2/EOBD norme (diagnostika motora) - povinná podpora je vysvetlená v tomto článku. Normu však niektoré auta podporujú už skôr, jednoznačnú funkčnosť na starších modeloch overíte odskúšaním, alebo nám napíšte otázku s presnými informáciami o vozidle. Ak vozidlo OBD2 konektor nemá, normu určite nepodporuje a musíte ho diagnostikovať zariadením / programom so špecifickou podporou Vášho modelu (tento program môže fungovať aj na zariadení ELM327 - pozrite otázku 4).

 

6. Diagnostika vozidiel s bezkľúčovým štatrtovaním

U novších automobilov s bezkľúčovým štartovaním je nutné pre komunikáciu diagnostického zariadenia zapnúť kontrolky, alebo môžete skúsiť auto naštartovať a vypnúť tak, aby ostali kontrolky svietiť. Väčšinou stačí použiť tlačidlo Start bez stlačenia spojky / brzdy. U niektorých najnovších modelov sa "zapaľovanie" môže spustiť až po X stlačeniach tohto tlačidla, pričom dovtedy sa síce rozsvieti palubná doska, ale niektoré jednotky nie sú napájané. Dobrým indikátorom správneho stavu je, že po zapnutí zapaľovania musí zasvietiť oranžová kontrolka motora.

 

7. Diagnostika so zariadeniami na flashovanie jednotiek

Flashovacie zariadenia sú určené len pre čítanie/zápis pamäte riadiacich jednotiek a nepracujú so žiadnym iným ako dodaným softvérom. Nie je s nimi možné robiť žiadnu diagnostiku, len výnimočne tieto zariadenia vyčítajú + vymažú chyby v jednotke motora (pri procese flashovana sa takmer vždy objavia), alebo ponúknu meranie livedata/meraných hodnôt (na kontrolu stavu motora).

 

8. Zámena softvéru medzi diagnostikami

Často dostávame požiadavky na softvér pre jednotlivé značky, zmenu km, mazanie crash data a iné, pričom zákazník má zakúpené 1 diagnostické zariadenie. Všetky diagnostické zariadenia sú rozdielne, preto takmer nikdy nie je možné kombinovať softvér z jedneho typu s iným. Funkčný softvér dostanete v priloženom softvérovom balíčku (ak je softvér súčasťou tovaru), alebo si ho môžete stiahnúť od výrobcu. Ak by bolo možné použiť zariadenie s cenou 30EUR namiesto typu s cenou 1500EUR, tak by ho logicky používali všetci a drahší typ by sa nikdy ani nezačal vyrábať. Rovnako kľúč od svojho auta nemôžete použiť s iným vozidlom, alebo na odomknutie domu.

Určitou výnimkou pre tento bod sú generické rozhrania s rôznymi verziami / vylepšeniami / výrobcami, pre ktoré vznikajú rôzne programy. Ide napríklad o VAG KKL, ELM327, alebo K+DCAN. K týmto existuje veľa funkčných programov.