6: Viac ako húb po daždi? Predajcov autodiagnostiky. (2011)

Upozornenie: článok bol vytvorený v roku 2011

        

            Ako tak sledujem trh posledné 2 roky, stále vznikajú nové firmy / stránky, ktoré sa živia predajom autodiagnostiky. Nielen autodiagnostiky, ale aj všetkého čo sa dá v zahraničí objednať a u nás rýchlo predať. Posledný rok sa na internete objavilo odhadom 5-10 nových firiem (pre diagnostiku). Niektoré sú len nové stránky stále rovnakej firmy (rozhodnete sa pre výber zariadenia od nového predajcu... a za stránkou je ten istý človek, ktorého ste nechceli), iné stránky sú noví podnikavci.           

 

          Pri skúmaní ich obsahu som si nemôhol nevšimnúť kopírovanie aj našich materiálov. Nielenže nečítajú upozornenie v spodnej časti tejto stránky, ale ani sa nezamýšľajú ani nad obsahom kopírovaného textu. Ako príklad uvediem firmu ktorá kopíruje naše popisy k xxxx, xxxx, xxxx, upozornenia k dodávanému softvéru... U xxxx zjavne predajca ani nerozmýšlal čo kopíruje: Naše prístroje xxxx sú až od tretieho dodávateľa, ktorý ako jediný dokázal dodať bezporuchové prístroje s vysokou spoľahlivosťou. Bežný predajca Vám takúto selekciu dodávateľov nedokáže ponúknuť. Žeby naozaj stihol od založenia svojej firmy (za cca 2 mesiace) vystriedať 3 dodávateľov? Presné meno kopírovača zistíte napríklad takýmto vyhľadaním našho textu cez Google.

//Doplnenie- predajca zmenil popis a nechal skopírované len všeobecné časti (podporované modely). To už je rozumnejší postup a nebudeme ho ďalej zverejňovať... pretože sme naňho nemali negatívne reakcie (resp. nemáme vôbec žiadne, je to jedna z nových internetových firiem...).

 

         Všeobecne ale predajcovia s problematickým popisom nemusia byť pre koncového zákazníka automaticky chybou. Aj nám sa stalo, že sme mali pri diagnostike nesprávny popis. Bolo pri ňom ale uvedené, že popisované zariadenie nepoužívame, ani ku nemu nerobíme žiadnu podporu... nie vždy sa dajú všetky zariadenia v ponuke zvládnuť testovať aj v praxi.

 

       Najlepšiou kontrolou serióznosti konkrétnej firmy sú diskusné fóra a iní zákazníci. Stačí si dať do googla napríklad kombináciu Firma+skúsenosti a zistíte či sú s ňou ľudia spokojní/nie. Je lepšie pozrieť si doporučenia skôr, ako urobíte chybu. Ak sa na nás obráti človek s požiadavkou na zariadenie, ktoré nedodávame, nemám problém doporučiť dobrú konkurenciu. Za ten čas v podnikaní som dostal dosť referencií, aby som vedel povedať, ktoré firmy áno a ktoré nie.

 

Ak ste už niektoré zariadenie kúpili, pri žiadnej (dobrej ani zlej) firme nezabúdajte na svoje práva:

-vrátenie tovaru pri nákupe cez internet (do 14 dní)

-záručná doba 2 roky (min. 1 rok pri použitých zariadeniach, alebo fakturácii na IČO)

a u každého seriózneho predajcu dostanete aj podporu aspoň pre úspešné nainštalovanie a zfunkčnenie zariadenia (ak priamo neuvádza, že zariadenie je bez podpory). Kvalita sa potom odlišuje podľa toho, či vie predajca urobiť zaškolenie, poradiť aj s používaním v praxi, konkrétnymi závadami... resp. u koľkých zariadení to dokáže ponúknuť.

 

        Celkovo je problém firiem na trhu hlavne v podpore. Väčšina vôbec netuší, ako sa pracuje s predávanými zariadeniami v praxi, ako riešiť problémy pri inštalácii, slovenský návod k inštalácii/použitiu nedodávajú ani väčšie firmy, reklamácie vybavujú pomaly a neochotne (ak ju vôbec uznajú)... Tým akčnejším ak sa niečo nepozdáva, skúšajú napríklad cez IP adresu vyhľadať odosielateľa negatívneho príspevku na internete, vyhrážajú sa políciou a súdmi, ďalší posielajú z iných emailov anonymné správy kde sa dá, robia konkurencii falošné objednávky na vymyslené / skutočné osoby (zneužitie osobných údajov)... to všetko sme zažili. Internet ale už dávno nie je taký anonymný, ako bol možno kedysi. Všade sú relatívne dobre dostupné záznamy IP, logy zo serverov, alebo aj google napovie, kto sa za kým schováva... Seriózna firma by sa radšej mala venovať tomu, aby boli jej zákazníci skutočne spokojní.

 

Článok vytvorený 26.6.2011, úprava 2020 - vymazanie názvov neaktuálnych zariadení. Preberanie len s uvedením zdroja a originálnych linkov.