12: Podnikanie na Slovensku... (2013)

Upozornenie: článok bol vytvorený v roku 2013

 

Pri práci sa stretávame so zaujímavými praktikami iných predajcov, ktoré je určite vhodné zverejniť, aby ste si urobili obraz o podnikaní na Slovensku... Ide väčšinou o klamstvá v popisoch, skopírované texty aj s údajmi, ktoré mimo našej firmy neplatia, snahy o poškodenie mena, rôzne formy podsúvania nepravdivých informácií, falošné identity v diskusných fórach a najnovšie aj snaha narobiť problémy cez vystupovanie v našom mene. Každá firma má svoj systém ako sa presadiť na trhu. My chceme byť lepší, nie konkurencii škodiť... preto neodpovedáme rovnakým škodením, aké sme zažili, ale radšej celý tento systém zverejníme.

 

1. Falošná identita Na Slovensku pôsobí minimálne jedna firma, ktorá na svoje klamlivé popisy diagnostiky dostala veľa ľudí. Lacné, bežne dostupné zariadenia schované za balíčky bez presnejšieho označenia s vymyslenými funkciami... V internetových diskusiách je minimum pozitívnych reakcií na túto spoločnosť. Väčšinu z nich majú navyše na svedomí 2 nicky, ktorými sa firma snaží imitovať superspokojných zákazníkov. Ak sa ale do diskusií zapojí možno 100 nespokojných zákazníkov na viacerých fórach a každému odpovedajú len tieto 2 nicky, presviedčajú ho, že chyba je v ňom... inteligentný človek tento podvod po dlhšom čítaní bez problémov rozozná.

 

2. Klamstvá v popisoch Najbežnejšia praktika, hlavne u inzerátových predajcov. Klamstvo môže byť úmyselné (viď napr. náš článok o diagnostických rozprávkach - strašenie ľudí haváriou vozidla pri nákupe diagnostiky od inej firmy...), alebo môže byť tupé. Do druhej kategórie spadajú skopírované popisy bez zmeny špecifických častí (platné len pre daného predajcu). Kedysi sme sa pochválili našou spoľahlivou xxxx verziou vybratou až od 3. testovaného dodávateľa. Automaticky mali po pár týždňoch xxxx od 3. dodávateľa aj viacerí inzerátisti :) Po novom sa kopíruje popis ďalšieho nášho zariadenia, predajca ponúka kufrík ku ktorému sa nemôže dostať (vyrábaný na zákazku pre nás), pomoc na diaľku o ktorej možno ani netuší ako funguje, opravené chyby od výroby aj keď zariadenie nemal pravdepodobne nikdy rozobraté a originál na porovnanie rovnako nie...

 

3. Podsúvanie nepravdivých informácií Konkurenčná firma z BA posielala zaujímavé emaily z pozície vymysleného zákazníka niektorým výrobcom diagnostických zariadení. Použili pri tom email, ktorý by určite nechceli mať spojený s ich firmou... email, cez ktorý predávali klony VCDS a mohli by tak skončiť na súde. Cieľom ich práce bolo poškodiť náše meno pred výrobcami.

 

4. Falošné objednávky Stará, jednoduchá forma ako konkurenčnej firme znepríjemniť podnikanie. Viaceré firmy ale zjavne precenili anonymnosť internetu a tak máme údaje k vystopovaniu zadávateľov vymyslených objednávok a dokonca aj k prípadu zneužitia osobných údajov (myslíte, že odhalíme len vymyslené adresy, nie ak napíšete nepravdivú napríklad na suseda? omyl...). Falošné objednávky už dávno neprejdú cez náš viacnásobný systém kontroly. Novým údajom do našej databázy podvodníkov sa ale nebránime, takže ak má niekto záujem skúsiť tento spôsob škodenia...

 

5. Komentáre v našom mene Nová, rafinovanejšia forma ako nám vyrobiť nepriateľov. Stačí si nájsť predajcu, ktorý kopíruje naše popisy a zahrať sa na firmu, ktorá bráni svoje vlastníctvo... samozrejme to aj poriadne prehnať. Konkurenčná firma napísala tomuto predajcovi viacero negatívnych hodnotení k inzerátu, priamo narážala na našu stránku a podpísala sa menom majiteľa našej firmy... primitívny spôsob, ktorý im ale celkom nevyšiel (inteligentnejší predajca nás kontaktoval, prečo také komentáre... niekto by sa neopýtal a začal rovno rozmýšľať, ako sa nám pomstiť). Riešenie je ale aj tu jednoduché - trestné oznámenie na políciu, ktorá zistí meno odosielateľa príspevkov. Keďže urážal a poškodzoval predajcu, zadarmo by sa z toho určite nedostal... ale to si časť hlupšej konkurencie neuvedomuje. Zhrniem im to teda nasledovne (tieto stránky sledujú pravidelne...):

 

1. Internet nie je anonymný. Môžete sa snažiť akokoľvek, vždy sa nájdu znaky, ktorými sa dá osoba skôr či neskôr identifikovať.

2. Aj mimo polície dokáže skúsený človek z IT zhromaždiť informácie, ktoré by ste nečakali...

3. Ak sa nedá dopracovať priamo k menu, v databázach máme všetko, čo potrebuje polícia, aby ho zistila.

4. Ak by sa našiel akýkoľvek iný spôsob škodenia, už vytvorená databáza nás takmer určite dokáže nasmerovať na známy zdroj.

 

Presnejšie informácie o tom, čo ktorá firma robí, ktoré z firiem by som označil priamo ako podvodníkov, čo robia mimo oficiálneho predaja... by nebolo vhodné zverejniť. Internet je veľké pole, ktoré sa môže lahko premeniť na vojnové. Rozumnejšie je venovať sa kvalite poskytovaných zariadení a služieb... tak by ani konkurenčné firmy nemuseli naháňať zisk vyššie uvedenými praktikami.

 

Článok bol vytvorený v roku 2013. Preberanie len s uvedením zdroja a originálnych linkov.