15: Lepšia úprava výkonu, alebo ako dostať auto do servisu? (2017)

Práca úpravcov s ktorými máme dohody sa nám osvedčila, úpravy si zákazníci chvália, žiadne problémy s emisiami, technická podpora pri problémoch, schopnosť vysvetliť prečo sú zmeny jednotlivých máp práve také, aké sú...

 

Ponuky na spoluprácu sme mali aj od ďalších ľudí a dávnejšie mi poslal email kamarát, ktorý určite niečo o koncernových autách vie, robí ich servis a úpravy výkonu. Keďže sa venuje len VW koncernu, predpokladal som, že aj v úpravy bude mať zvládnuté na dobrej úrovni... aj v diagnostike je rovnaký predpoklad, ak porovnávame univerzálne zariadenia so špecializovanými, no nie? S cenami som dostal ponuku na lepšiu úpravu auta, ktoré už robil náš dodávateľ. Keďže jasné porovnania ma vždy zaujímali, súhlasil som a poslal 1 originálny+upravený softvér na ohodnotenie. Úprava sa vrátila aj s komentárom X vecí neupravených, niekoľko vecí upravených zle, ak vieš niečo o tom aute a novým súborom, ktorý som mal majiteľovi nahrať na porovnanie. To som samozrejme neurobil, zákazníci nie sú testovači... ale negatívne hodnotenie profesionálnej firmy od človeka, ktorý upravuje popri inej práci mi ostalo v pamäti. K tomu poznámka, aby som vylepšenú úpravu nedával nikomu ďalšiemu na kontrolu, aby sa niekto neučil z jeho vedomost..í.

 

Nedávno sa mi ale ozval spolužiak z VŠ, asi najlepší odborník na paralelnú diagnostiku z tých, čo poznám osobne. Učí na odbornej SŠ, školí mechanikov, má k dispozícii vybavenie aj informácie... a keďže má skúsenosti aj s úpravami a začal sa venovať štúdiu softvéru riadiacich jednotiek, požiadal som ho o porovnanie 2 prác. Súbory boli označené neutrálne, nikdy predtým ich nevidel, úpravcov som mu nespomínal... výsledok:

 

Prvý súbor (od nášho stáleho dodávateľa), hodnotenie:

V tomto súbore chýba úprava teplých štartov, ale ináč je na 100 percent dobrý.

Len by som doplnil, že opravu teplých štartov som od nášho dodávateľa na toto vozidlo nepožadoval, takže je v podstate bezchybný.

 

Druhý súbor (nová ponuka na lepšiu úpravu), hodnotenie:

1) Nie všetky mapy upravené v jednotlivých sekciách.
2) Príliš vysoka hodnota paliva na mape Akceleračného pedála - cez 40 % miestami.
3) Tlak turba úprava cez 350 mbar (bežne sa upravuje do 100mbar).
Velmi zlá úprava. Môže mať devastačné následky, neodporúčam do auta.

 

Verím, že práca od kamaráta (druhý súbor) by bola pocitovo naozaj výkonnejšia, veď viac paliva a vzduchu musí mať efekt... pravdepodobne aj so zvýšenou dymivosťou. Naša úprava má tabuľkové výsledky zvýšené zo 115k na 140k (85kw na cca 103kw), overené aj meraním na vozidlách rovnakého typu. Aké výstupné parametre by boli u druhej úpravy neviem, ale z nezávislého hodnotenia vyšlo skôr to, že auto by išlo nakoniec rýchlejšie do servisu, nie po ceste.

 

Záver - Ponuka od kamaráta bola vo viacerých položkách ešte drahšia, ako sú naše koncové ceny, takže v tomto prípade neplatilo aké lacné, také vzácne. Podľa čoho sa teda orientovať pri výbere úpravcu? Po pravde neviem, pretože to nie je len o anonymných úpravcoch na internete. Článok kde Profituning a MMracing nachytali podvodnú firmu ABC tuning si môžete prečítať tu, prípadne video z reportáže o ďalšom podvedenom zákazníkovi " target="_blank">tu. Táto firma autá neupravovala vôbec, len zhrabla peniaze... iná Vám ho upraví tak, že sa môžete pripraviť na návštevu servisu - čo z toho je horšie, nechám na Vás. Dobrý úpravca sa nebojí porovnania, má svoje sídlo, možnosť stretnutia, odpovie na technické otázky o samotnej úprave a jej parametroch (nie len výstupný výkon a max. točivý moment)... a samozrejme podniká tak, aby ste sa mali na koho pri probléme obrátiť.

 

V prílohe nájdete pdf súbor s konkrétnymi tabuľkami z porovnávaných úprav.

 

Článok aktualizovaný a doplnený 30.10.2017. Preberanie len s uvedením zdroja a originálnych linkov.