Úpravy softvéru

Zákazkové úpravy softvéru / riadiacich jednotiek

 

Článok "Chiptuning - informácie a najčastejšie otázky zákazníkov"

Už viac ako 10 rokov dodávame profesionálne úpravy softvéru pre osobné a úžitkové vozidlá. Náš programátor má dlhoročné skúsenosti a vzdelanie z oblasti konštrukcie a riadiacich systémov spaľovacích motorov. Samozrejmosťou je použitie originálneho a aktualizovaného SW a HW vybavenia. Pre našich partnerov (miesta úpravy) poskytujeme okrem samotných úprav na najvyššej úrovni aj technickú podporu, originálne vybavenie a záložné riešenia v prípade problémov.

 

Zoznam miest, kde sa môžete objednať na chiptuning a iné softvérové služby od nás:

  • QuickTech s.r.o., Bratislava - info (zavinac) quicktech.sk
  • Autoservis POL-VLAD, Suchá Hora - cyrulcar (zavinac) gmail.com
  • Autoservis Laštic Anton, Žaškov - toncolastic (zavinac) hotmail.com 
  • Autoservis Zubek, Zuberec - info (zavinac) autoserviszubek.sk
  • AUTO MIKO s.r.o., Branc - konamikulas (zavinac) gmail.com
  • Autocentrum Sereď, Sereď - autocentrumsered (zavinac) gmail.com            
  • Autoservis Vrábel, Dolný Kubín - lubomir.vrabel77 (zavinac) gmail.com
  • Miroslav Bučkuliak, Dolná Tižina - mircodiag (zavinac) gmail.com
  • PROFICAR SERVIS Marian Hrnčiar, Ružomberok - ivankubis96 (zavinac) centrum.sk

 

V našej ponuke sú zákazkové úpravy softvéru:

  • zvyšovanie maximálneho výkonu, zlepšenie reakcie vozidla pri akcelerácii
  • mierne zníženie spotreby (následok iného radenia pri rovnakom jazdnom štýle)
  • úprava charakteristiky akcelerátora pre ďalšie zníženie spotreby 
  • softvérové vypnutie komponentov - EGR / Lambda / katylyzátor / DPF / SCR - Adblue / klapky v saní / rôzne chyby v pamäti...
  • atypické služby ako popcorn (diesel) / pop and bangs (benzín)
  • vypnutie štart - stop systému v jednotkách, kde to nie je možné urobiť diagnostikou
  • oprava problému dlhého štartovania za tepla (VW koncern, softvérová chyba u starších vozidiel)
  • zvýšenie tlaku oleja pri nových motoroch 3.0TDI, kde je softvérom výrazne znížený = riziko zadierania
  • dodanie originálneho obsahu pre nápravu po neodborných zásahoch / vypnutiach komponentov_

 

Kompletná úprava = zákazník pristaví vozidlo / prinesie riadiacu jednotku, výkon upravujeme zvyčajne len na preplňovaných motoroch. Navýšenie maximálneho výkonu je bežne 15-25% v závislosti od typu motora (najčastejšie okolo 20%). Existujú ale aj motory, ktoré majú niekoľko výkonových variantov bez rozdielu v motore / príslušenstve, vtedy môže byť navýšenie oveľa výraznejšie (napr. 2.0TDI 75k bezpečne upravujeme na 136k). Taktiež sú motory, kde sú rezervy pri zachovaní spoľahlivosti obmedzenejšie. Hodnoty pre niektoré z našich úprav nájdete v súbore na konci tejto stránky. Kategórie úprav:

1. Najstaršie jednotky s vyberaním (približne do 2000, straré EDC15, MSA )
napríklad: VAG 1.9TDI rotačné čerpadlo do 2000 (66/81kw...), Megane 1 pred FL, Laguna 1...
2. Kategória EDC15 (približne 2000-2007)
napríklad: VAG 1.9/2.0TDI rotačné čerpadlo/prvé PD (66/81/85/96kw...), BMW E46/53, MB W211 pred FL/203FL/163/638, Opel Astra G, Vectra B, najstaršie DCI/JTD...
3. Kategória EDC16, PPD, Simos 8/10 (približne 2001-2010)
napríklad VAG 1.9/2.0/2.5TDI novšie PD (77/103/125kw...), BMW E60/90/83, MB W211 po FL, najnovšie W203/211FL, Opel Astra H, Vectra C, Signum, staršie CRDI/DCI/TDCI/HDI/JTDm...
4. Kategória EDC17, PCR2.1, Simos 12/16, DCM6.1 (približne 2006-2018)
napríklad VAG starší Common Rail (77/100/105/110/120/125kw...), staršie TSI/TFSI, Astra J, Corsa D, Insignia, novšie CRDI/DCI/TDCI/HDI/JTDm...
5. Kategória MD1, MG1, Simos 18, DCM6.2... (približne 2011-2023)
napríklad VAG najnovší Common Rail (77/100/105/110/120/125kw...), novšie TSI/TFSI, novšie BMW F/G, MB W213/205FL/222/223, Opel Astra K, Corsa F, Crossland X, Grandland X, najnovšie CRDI/DCI/TDCI/BlueHDI/Ecojet/Multijet2...
Podtáčanie prevodoviek (približne 2003-2023)
oprava podtáčania DSG prevodoviek na VAG (aj pri zapnutom tempomate), predlžuje životnosť dvojhmotného zotrvačníka, menšie zanášanie EGR/DPF, lepší komfort jazdy... 

 

Nesériový stav motora - ak máte vymenené niektoré komponenty motora, vieme urobiť individuálnu úpravu - napr. pri zmene typu turba, vstrekovačov, snímača plniaceho tlaku... Zákazníkovi môžeme dodať viac testovacích úprav na porovnanie, niekedy je potrebné poslať nám logy (meranie) z jazdy pre doladenie.

Samotná úprava softvéru - ak máte vlastné vybavenie na programovanie jednotiek, dodávame aj samotné úpravy softvéru cez email (kontaktujte nás emailom pre ceny). Pre úpravcov s pravidelným odberom ponúkame individuálne ceny.

Iné služby -

  • Vypnutie imobilizéra - v softvéri, alebo s použitím emulátora, dodanie emailom / komplet aj s prácou na riadiacej jednotke
  • Opravy nekomunikujúcich jednotiek - napr. po neúspešnom zápise... ak jednotka nie je poškodená elektricky, takmer vždy máme možnosť obnoviť ju do originálneho stavu.
  • Kontrola úpravy od inej firmy - častá požiadavka pri kúpe upraveného auta, alebo podozrivom poškodení súvisiacich častí (turbo, zanesené DPF...).
  • Klonovanie a dodanie použitej jednotky - ak máte riadiacu jednotku poškodenú, pokúsime sa dodať Vám rovnakú z použitého vozidla za zlomok ceny novej... a samozrejme kompletne naklonovať dáta. Pre nacenenie potrebujeme číslo starej RJ (z diagnostiky / fotku štítka).
  • Programovanie jednotky pre immo služby / inštalácia emulátora: vo väčšine jednotiek vieme vypnuť imobilizér, alebo ho obísť inštaláciou emulátora. Pre nacenenie potrebujeme číslo RJ (z diagnostiky / fotku štítka).
  • Dodanie originálneho obsahu RJ: riadiacu jednotku naprogramujeme do originálneho stavu bez zmien, alebo Vám emailom dodáme originálny softvér podľa požiadavky.
  • Opravy teplých štartov pre VW koncern: túto známu chybu koncernových vozidiel vieme upraviť v softvéri poslanom cez email / v riadiacej jednotke / vo vozidle. Ak od nás máte úpravu výkonu, opravu teplých štartov robíme automaticky bezplatne (ak je potrebná).
  • Vypnutie DTC - vypneme vypisovania jednej / viacerých chýb v softvéri motora.

Úpravy zvyčajne nie je možné urobiť na počkanie, vozidlo musí zostať u úpravcu v dopredu dohodnutý termín cca 1-5 hodín, podľa náročnosti práce (vstupná diagnostika, úprava cez diagnostický konektor / úprava jednotky mimo vozidla, skúšobná jazda, výstupná diagnostika...). Niekedy je možné rozdeliť úpravu na 2 návštevy (čítanie a zápis), pre vybavenie bez dlhého čakania.

 

Pre cenovú ponuku kontaktujte vybraného úpravcu s presnou špecifikáciou vozidla (model, ročník, informácie k motoru, prípadne číslo jednotky motora, ak ho viete vyčítať diagnostikou). Pred zvyšovaním výkonu je nutné zabezpečiť 100%-nú funkčnosť motora a jeho súčastí, s čím Vám väčšina našich úpravcov vie pomôcť (autoservisy). Úpravy samotného softvéru sú robené profesionálnym programátorom, pre každé vozidlo individuálne a hlavne podľa možností konkrétneho systému (u 95% prác ostávame pri optimálnom a overenom pomere navýšenia a životnosti). Pri požiadavke vieme výsledné hodnoty mierne znížiť / zvýšiť oproti štandardu.

 

Dodávané úpravy výkonu sú zamerané na kvalitu (priebeh točivého momentu, emisie...), životnosť (tlak turba, teplota spalín, dymivosť - DPF...) a bezproblémovosť pri pravidelných kontrolách vozidla (žiadne chyby / nadlimitné emisie). Neustále investujeme nie len do softvérového vybavenia, ale aj do nákupu testovaných úprav pre ďalšie jednotky a vozidlá.

Ak ste úpravca s vlastným vybavením na programovanie jednotiek, alebo ste autoservis a máte záujem dodávať úpravy pre svojich zákazníkov, kontaktujte nás. Pomôžeme Vám zorientovať sa v ďalšom postupe, podmienkach a potrebnom vybavení.

Úpravy softvéru - Galéria 4